Το κέντρο της πόλης των Τρικάλων αλλάζει, ξεκινάει η ανάπλαση του Ληθαίου ποταμού-ίσως του πιο εμβληματικού έργου που έγινε τα τελευταία χρόνια- και φέρνει νέα δεδομένα σε κυκλοφορία και στάθμευση οχημάτων.
Όπως καταγράφει το trikalavoice.gr στο πλαίσιο αυτών των αλλαγών θα διαπλατυνθούν τα πεζοδρόμια παραποτάμια και μοιραία θα χαθούν οι θέσεις πάρκινγκ στη δεξιά πλευρά-από τη πλευρά του ποταμού δηλαδή.
Όσον αφορά το έργο αυτό καθ’ αυτό είναι το έργο που δίνει νέα όψη και νέα μορφή στο στολίδι των Τρικάλων, τον Ληθαίο ποταμό, με
- Πλατύτερα πεζοδρόμια
- Ποδηλατόδρομο
- Χώρο άνετης και ασφαλούς κίνησης πεζών
- Δημιουργία ζωνών ξεκούρασης και καθιστικών
- Βελτίωση της κυκλοφορίας οχημάτων
- Αναμορφώσεις, πράσινο, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Το έργο είχε προϋπολογισμό 3.100.000 € από το ΠΕΠ Θεσσαλίας και σχεδιάστηκε στη βάση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Τρικκαίων. Δηλαδή υλοποιούνται αλλαγές που δημιουργούν νέα, σύγχρονη πόλη, με έναν επισκέψιμο και φιλικό σε πεζούς και εμποδιζόμενα άτομα ποταμό.
Η παρέμβαση επίσης, επιλύει προβλήματα για την κίνηση πεζών και ποδηλάτων, βελτιώνει το κυκλοφοριακό σε κρίσιμα σημεία, όπως στις γέφυρες και αναπλάθει τον χώρο πάνω από τις όχθες, οι οποίες ανήκουν στον Δήμο.
Τα έργα θα γίνουν σε μια μεγάλης έκτασης περιοχή: από το Μουσείο Τσιτσάνη μέχρι τη γέφυρα Τρικκαίογλου, προκειμένου να συνδεθούν με τον ποδηλατόδρομο της οδού Καλαμπάκας. Τα έργα θα γίνουν και στις δύο πλευρές του ποταμού και θα λύσουν θέματα σε κρίσιμα σημεία, όπως στους κόμβους των γεφυρών.
Ηταν χαρακτηριστική η φράση του Δημάρχου Τρικκαίων, στη σχετική συζήτηση πριν έναν χρόνο, στο Δημοτικό Συμβούλιο Τρικκαίων: «τα Τρίκαλα γίνονται πιο σύγχρονη, πιο ανθρώπινη, πιο φιλική, πιο προσβάσιμη πόλη για όλους».
Υπενθυμίζεται ότι το έργο σχεδιάστηκε και μελετήθηκε από την τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Τρικκαίων, που υλοποίησε και τον διαγωνισμό, ενώ σε συνεργασία με τον Περιφερειάρχη κ. Αγοραστό, εντάχθηκε στο ΠΕΠ Θεσσαλίας.
Τα έργα
Τα έργα – ενδεικτικά – είναι:
- Ανάπλαση πεζοδρομίων δεξιά και αριστερά της παραποτάμιας ζώνης
- Ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίων 5,1 μ, με ζώνη φύτευσης έως 1,20μ, ποδηλατόδρομος 1,50 μ. μονής κατεύθυνσης, ζώνη κίνησης πεζών 2,40 μ., φύτευση νέων δέντρων, δημιουργία νέων καθιστικών, η τοποθέτηση νέων φωτιστικών και κιγκλιδωμάτων.
- Αναμορφώσεις και καθαιρέσεις νησίδων, με παράλληλες νέες κατασκευές στην οδό Λάκμωνος, στη γέφυρα Βουβής
- Ηπιας κυκλοφορίας διαδρομή στην οδό Κανούτα, από την οδό Χατζηγάκη έως τη γέφυρα του παλιού ΚΤΕΛ.
- Από τη γέφυρα του παλιού ΚΤΕΛ έως τη γέφυρα Γκίκα καταργείται η νησίδα από την πλευρά του παλιού ΚΤΕΛ.
- Στην οδό Ιακωβάκη θα διαμορφωθεί και το απέναντι πεζοδρόμιο με ράμπα πρόσβασης ΑμεΑ
- Θα υπάρχει ανεμπόδιστη και ασφαλής κίνηση ΑμΕΑ με ζώνη όδευσης τυφλών, με ράμπες πρόσβασης κ.α.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι η ανάπλαση του Ληθαίου στην όχθη της οδού Αμαλίας εντάσσεται στο έργο αναπλάσεων των κεντρικών πλατειών.