Το όραμα της βιώσιμης ανάπτυξης του ελληνικού λιανεμπορίου προϋποθέτει την κατανόηση των σύνθετων αλλαγών που λαμβάνουν χώρα λόγω της ταχύτατης ψηφιοποίησης και «πράσινης» μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας. Στην εμπέδωση της «κουλτούρας του μετασχηματισμού» στην ελληνική εμπορική επιχείρηση συνέβαλε αποφασιστικά το διεθνές Συνέδριο Future of Retail 2022 της ΕΣΕΕ, το οποίο προσέγγισε ολιστικά επί 2+1 ημέρες -με 90 ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό- την «εικόνα του μέλλοντος» του φυσικού και του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Παρόντες όπως διακρίνονται στη φωτογραφία του trikalavoice.gr μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΕΣΤ και οικονομικός επόπτης της ΕΣΕΕ Χρήστος Μπλουγούρας, ο αντιπρόεδρος του ΕΣΤ Χρήστος Κρητικός, οι αντιπρόσωποι Σοφία Κωστούλα-Βλόντζου και Τζίνα Μπέη κ.α..Ιδιαίτερα θετικά σχόλια απέσπασε η καινοτόμος πρωτοβουλία της ΕΣΕΕ να οργανώσει στο πλαίσιο του Συνεδρίου την Έκθεση Τεχνολογίας για το Λιανεμπόριο «Retail Innovation Lab» το τριήμερο 27 – 29 Μαΐου, δίνοντας τη δυνατότητα σε περισσότερους από 800 συνέδρους – τους Προέδρους εμπορικών συλλόγων και ιδιοκτήτες εμπορικών επιχειρήσεων από όλη τη χώρα, τους εκπροσώπους των κορυφαίων λιανεμπορικών οργανώσεων παγκοσμίως, τους συμμετέχοντες στις θεματικές ενότητες (Προέδρους, CEOs και εξειδικευμένα στελέχη εταιριών και ακαδημαϊκούς) – να δουν από κοντά, να «πλοηγηθούν» και να ενημερωθούν για τις ψηφιακές τεχνολογίες που συγκροτούν το υπό διαμόρφωση «υβριδικό» εμπορικό κατάστημα της ψηφιακής εποχής.
Στην κεντρική αίθουσα του Συνεδρίου, κατά τη 2η ημέρα των εργασιών τις θεματικές ενότητες και τις keynote ομιλίες απασχόλησαν κυρίως: η έννοια της βιωσιμότητας και οι επιπτώσεις της στο λιανικό εμπόριο, οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και των έξυπνων συναλλαγών και η ενσωμάτωσή τους στη λειτουργία της εμπορικής επιχείρησης, η επίδραση της τεχνολογίας στην εργασία και τις επιχειρήσεις και οι προκλήσεις της διανομής των προϊόντων στους καταναλωτές. Επίσης, αναλύθηκαν εκτενώς οι δυνατότητες διεύρυνσης των συνεργειών ανάμεσα στους κλάδους του τουρισμού και του εμπορίου, καθώς και η πορεία χρηματοδότησης των εμπορικών ΜμΕ από το τραπεζικό σύστημα της χώρας.
Επίσης, παρουσιάστηκε η Ευρωπαϊκή Έκθεση Retail 2040, που υλοποιείται από το Insight Foresight Institute με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.