Τοπικά

Σιμορέλης: “Αξιοπρέπεια ή ζητιανιά; Τι θα αποφασίσουν οι Έλληνες;”

Στο προηγούμενο άρθρο μου έκανα την πρόβλεψη ότι η προεκλογική στρατηγική της Νέας Δημοκρατίας θα στηριχθεί στην καθημερινή προπαγάνδα των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας αλλά και σε οικονομικές υποσχέσεις και παροχές, για να καταφέρει να ξεγελάσει ξανά τους Έλληνες και να εξαγοράσει την ψήφο τους. Δυστυχώς η πρόβλεψή μου επιβεβαιώνεται.

 

Ειλικρινά ,όμως, δεν περίμενα ο πρωθυπουργός να πέσει τόσο χαμηλά.

Μετά από τα έκτακτα επιδόματα και τις απανωτές υποσχέσεις για μεγάλη οικονομική βελτίωση… αν είναι ξανά  κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία, ο κ. Μητσοτάκης εξήγγειλε θριαμβευτικά κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού στη Βουλή το επίδομα για τις μηνιαίες αγορές  τροφίμων. Το ονόμασε ξενόγλωσσα FoodPass ή MarketPass επειδή στην ελληνική γλώσσα το «Δελτίο Σίτισης» χτυπάει άσχημα.

Δεν θέλω να αναφέρω πόσο λίγο είναι ένα ποσό 20 έως 30 ευρώ για αγορές τροφίμων 200 ή  300 ευρώ που μπορεί να κάνει μια μέση οικογένεια. Είναι τόσο αυτονόητο ότι δεν δίνουμε ασπιρίνες στους ασθενείς με πνευμονία.

Αναρωτήθηκα όμως πώς ένας Πρωθυπουργός μπορεί να προσβάλει τόσο αδίστακτα την αξιοπρέπεια ενός λαού. Φαίνεται  ότι τα αποτελέσματα των μυστικών δημοσκοπήσεων έχουν οδηγήσει σε αδιέξοδο και πανικό την κυβερνητική παράταξη.

Στην 12η έκδοση των «Εκλογικών Τάσεων», του Ινστιτούτου Νίκος Πουλαντζάς, που καλύπτει το διάστημα από τον Αύγουστο έως τον Δεκέμβριο, καταγράφονται δύο ενδιαφέροντα ποσοτικά ευρήματα:

  1. Η διαφορά μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ έχει μειωθεί στις 4,3 μονάδες και στο χαμηλότερο επίπεδό της εδώ και πολλά χρόνια. Συγκεκριμένα, η πρόθεση ψήφου φέρνει την ΝΔ στο 30,1% και τον ΣΥΡΙΖΑ στο 25,8%. (προκύπτει από την ανάλυση 44 δημοσκοπήσεων  από 14 διαφορετικές εταιρίες).
  2. Το ποσοστό ικανοποίησης που συγκεντρώνουν οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ είναι 32,8% έναντι 32% της ΝΔ.

Ταυτόχρονα διαπιστώνεται  πτώση της δημοτικότητας του Κυριάκου Μητσοτάκη και άνοδος της δημοτικότητας του Αλέξη Τσίπρα.

Δύο ακόμα συμπεράσματα της έρευνας ανησυχούν ιδιαίτερα το κυβερνητικό στρατόπεδο.

  1. Το αποτέλεσμα των εκλογών θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό από την δεξαμενή των αναποφάσιστων στην οποία ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ελαφρύ προβάδισμα.
  2. Οι πολίτες προτιμούν κυβέρνηση συνεργασίας και όχι αυτοδυναμία.

Οι καλοπληρωμένοι σύμβουλοι του κυρίου Μητσοτάκη είναι ικανοί και βλέπουν καθαρά ότι η δυσαρέσκεια και η οργή από την κυβερνητική πολιτική μετατρέπονται σε ένα αντικυβερνητικό ρεύμα με αίτημα την πολιτική αλλαγή και την κοινωνική δικαιοσύνη. Όσες προσπάθειες και να γίνουν από τον μηχανισμό προπαγάνδας της Νέας Δημοκρατίας να παρουσιάσουν ως σημαντικό το κυβερνητικό έργο και τον κύριο Μητσοτάκη ως τον ικανό ηγέτη που θα εγγυάται καλύτερες μέρες, οι πολίτες πλέον δεν πείθονται και αποσύρουν την εμπιστοσύνη τους.

Όταν λείπουν τα πολιτικά επιχειρήματα οι επικοινωνιολόγοι καταφεύγουν σε προεκλογικά πυροτεχνήματα. Όπως έκαναν και με το αποτυχημένο «καλάθι του νοικοκυριού», επιχειρούν με το Food Pass να πετύχουν με ένα σμπάρο τέσσερα τρυγόνια.

Πρώτο. Να αλλάξουν το θέμα συζήτησης στα κανάλια και στην κοινωνία. Πότε με την Κιβωτό, πότε με το καλάθι του νοικοκυριού, πότε με την Καϊλή και τώρα με το Food Pass, στόχος είναι να μην συζητούνται τα σκάνδαλα και οι κυβερνητικές αποτυχίες.

Δεύτερο. Να μην ασχολούνται οι πολίτες με τις πολιτικές που δημιούργησαν τα κοινωνικά προβλήματα. Για την οικονομική πολιτική που στηρίζει τους ισχυρούς εις βάρος των αδυνάτων, για τα κοινωνικά αγαθά όπως η Υγεία και η Παιδεία, για τη λειτουργία των δημοκρατικών Θεσμών και το κράτος Δικαίου κ.λπ.

Τρίτο. Να παρουσιάσουν την κυβέρνηση και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό με φιλολαϊκό πρόσωπο που νοιάζεται για τους οικονομικά αδύναμους .

Τέταρτο και σημαντικότερο. Να εξαγοράσουν την ψήφο εκείνων των πολιτών πού βρίσκονται στα όρια της επιβίωσης και η ανάγκη θα τους κάνει να σκεφτούν «από το ολότελα καλή και η Παναγιώταινα».

Παρά τις προσπάθειες που θα γίνουν μέχρι τις εκλογές για να κρυφτεί ή να παραμορφωθεί η αλήθεια οι πολίτες έχουν και μνήμη και κρίση.  Αντιλαμβάνονται πλέον πολύ καλά ότι τα έργα και οι ημέρες της σημερινής Κυβέρνησης δεν είναι τίποτε άλλο από την πολιτική της αδικίας, των ανισοτήτων, της διαφθοράς και του αυταρχισμού.

Στις επερχόμενες εκλογές θα κρίνουν, θα συγκρίνουν και θα αποφασίσουν ποια κυβέρνηση είναι ικανή να εξυπηρετήσει καλύτερα τα συμφέροντα της κοινωνίας. Όσο για τον κύριο Μητσοτάκη που θα διεκδικήσει την πρωθυπουργία νομίζω ότι θα κριθεί πιο αυστηρά από το κόμμα του. Όχι μόνο επειδή κατά τη διάρκεια της θητείας του υπήρξε ανεπαρκής αλλά κυρίως επειδή απέδειξε πολλές φορές ότι υποτιμά τη νοημοσύνη των Ελλήνων. Είναι απαράδεκτο να συμπεριφέρεται σαν να απευθύνεται σε ιθαγενείς που μπορεί να τους ξεγελάσει προσφέροντας καθρεφτάκια. Η επιλογή του να εξαπατήσει συνειδητά τους ψηφοφόρους με φιλοδωρήματα σαν το Food Pass, είναι το τελευταίο και μοιραίο του λάθος. Γιατί πιστεύω ακράδαντα ότι οι Έλληνες έχουν αξιοπρέπεια και αποκλείεται να δεχτούν να γίνουν οι ζητιάνοι του Μητσοτάκη μέσα στην ίδια τους τη χώρα. Οι υπήκοοι που είναι εξαρτημένοι από τους χαμηλούς μισθούς τους και συντηρούνται με επιδόματα ξύπνησαν και ζητούν να πάρουν την Ελλάδα στα χέρια τους.

Και θα την πάρουν. Η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει…

 

Χρήστος Σιμορέλης

Πρώην Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Τρικάλων

 

 Θες να μαθαίνεις πρώτος τα νέα από το TrikalaVoice.gr;

  Κάνε λήψη από το App Store
  Διαθέσιμο στο Google Play
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter

Διαβάστε επίσης