Μία λάθος κίνηση κατά την έξοδό μας από το αυτοκίνητο είναι αρκετή προκειμένου να εμπλακούμε σε ένα ατύχημα και να υποστούμε τραυματισμό. Τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν όταν τα οχήματα βρίσκονται εν κινήσει και οι οδηγοί τους υποπίπτουν σε παραβάσεις όπως είναι η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας και η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη.
Υπάρχουν, ωστόσο, και περιπτώσεις που τα δυσάρεστα οδικά συμβάντα προκαλούνται όταν ένα ΙΧ είναι σταθμευμένο και ενίοτε κατά την απόπειρα του οδηγού να εξέλθει από αυτό. Ειδικότερα, πολλοί οδηγοί μόλις ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητό τους, έχουν τη συνήθεια να ανοίγουν την πόρτα – για την αποβίβασή τους από το όχημα- με το αριστερό τους χέρι.
Χρησιμοποιώντας, ωστόσο, το αριστερό χέρι για το τράβηγμα του χερουλιού και το σπρώξιμο της πόρτας, δημιουργούν πρόσφορες συνθήκες για την τέλεση ενός δυσάρεστου συμβάντος.
Αυτό διότι προχωρώντας στην παραπάνω κίνηση είναι αδύνατο να στρίψουν το σώμα τους προς τα αριστερά και το βλέμμα τους προς τα πίσω, και επομένως είναι σχεδόν ανέφικτο να ελέγξουν με τη δέουσα προσοχή αν έρχεται από πίσω ένα ποδήλατο, μία μοτοσικλέτα ή ένα άλλο αυτοκίνητο.
Ως εκ τούτου ενέχει ο κίνδυνος να υπάρξει πρόσκρουση του διερχόμενου οχήματος είτε στην ανοικτή πόρτα, είτε πάνω στον οδηγό που εξέρχεται εκείνη την ώρα -με τον λάθος τρόπο- από το αυτοκίνητό του.
Από την άλλη, ανοίγοντας την πόρτα με το δεξί μας χέρι, το σώμα μας αναγκάζεται να στρίψει προς τα αριστερά και ως έτσι το βλέμμα μας γυρίζει προς τα πίσω, ελέγχοντας αποτελεσματικά αν πλησιάζει κάποιο δίκυκλο ή άλλο αυτοκίνητο.
Τα ατυχήματα που οφείλονται στον λανθασμένο τρόπο ανοίγματος της πόρτας στο παρελθόν είχαν αποτελέσει μάστιγα στην Ολλανδία, λόγω του μεγάλου αριθμού των ποδηλατών που πλημμυρίζουν τους δρόμους.
Οι αλόγιστες διαστάσεις που είχε λάβει το φαινόμενο κινητοποίησε τις αρμόδιες αρχές οι οποίες κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να δώσουν τέλος στην πρόκληση σοβαρών τραυματισμών.
Καθοριστική συμβολή στην επίτευξη του στόχου τους είχε η καμπάνια Dutch Reach (στα ελληνικά: «Ολλανδική λαβή») που ενημέρωνε τους πολίτες για το πώς πρέπει να εξέρχονται από το αυτοκίνητο.
Σχετικές καμπάνιες «τρέχουν» και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ειδικά μετά τη ραγδαία αύξηση της δημοφιλίας των ποδηλατών και των ηλεκτρικών πατινιών στα αστικά κέντρα.
carandmotor.gr