Τοπικά

Η άγνωστη επικοινωνία Χρύσας Ντιντή-Κώστα Παπαστεργίου και τα εύσημα του τελευταίου

Μια άγνωστη ιστορία και επικοινωνία της με τον αείμνηστο, πια, ιστορικό δήμαρχο Τρικκαίων Κώστα Παπαστεργίου αποκαλύπτει με ανάρτησή της η αντιπεριφερειάρχης Τρικάλων Χρύσα Ντιντή.

 

 

Η ίδια γυρνάει το χρόνο πίσω, στο μακρινό 2011, όταν και με αφορμή την επιλογή “Συνηγόρου του δημότη” από τη Δημοτική Αρχή του Χρήστου Λάππα, παρενέβη με ένα καυστικό άρθρο. Όπως η ίδια διηγείται δέχθηκε τότε τηλεφώνημα από τον Κώστα Παπαστεργίου, ο οποίος την συνεχάρη και την παρότρυνε να συνεχίσει με το ίδιο θάρρος τη διαδρομή της στην πολιτική.

Αναλυτικά η ανάρτηση της Χρύσας Ντιντή:

“ΣΗΜΕΡΑ ήρθε η ώρα να αποχαιρετήσω κι εγώ με τη σειρά μου – και με τον δικό μου τρόπο -τον ΚΩΣΤΑ ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ, ιστορικό και μακροβιότερο Δήμαρχο του Δήμου Τρικκαίων, που έφυγε από τούτο τον κόσμο, θα έλεγα χορτασμένος. Θα μπορούσα να γράψω τα τετριμμένα: οξυδερκής, ταλαντούχος, δημοκρατικός, υπηρέτης της αυτοδιοίκησης. Ότι άλλαξε τα Τρίκαλα και τις συνοικίες της και ότι πράγματι έθεσε τις βάσεις της αναμόρφωσής της. Και είναι πράγματι αλήθεια.
Θα αναφερθώ όμως σ ένα τηλεφώνημα που δέχτηκα από τον ίδιο, στις 21 Φεβρουαρίου του 2011, ημέρα Δευτέρα με αφορμή ένα άρθρο μου που δημοσίευσα στις τοπικές εφημερίδες και sites. Αφορούσε την εκλογή του συμπαραστάτη του δημότη του νεοσύστατου θεσμού που προβλέπονταν στο άρθρο 77 του ν.3852/2010, που ακόμη και σήμερα δεν μπόρεσε να υλοποιηθεί, ούτε στον Δήμο Τρικκαίων, αλλά ούτε και στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, όπου και εκεί προβλέπεται. Υπόψιν ότι με τον Κώστα Παπαστεργίου δεν είχα κάποια ιδιαίτερη σχέση, είχα όμως μια καλή σχέση με την Έφη Βλαχοκώστα, τη σύζυγό του, που συνεργαζόμασταν επαγγελματικά (δικηγόρος και συμβολαιογράφος) και υπήρχε πράγματι μεταξύ μας αμοιβαία εκτίμηση, που εκδηλωνόταν ποικιλοτρόπως. Υπόψιν επίσης ότι το άρθρο το δημοσίευσα καθότι ακουγόταν διάφορα ονόματα για τη θέση αυτή, που κατά τη γνώμη μου δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις. Χτυπάει λοιπόν το σταθερό μου τηλέφωνο στο γραφείο και ακούω από την άλλη πλευρά να μου λέει μια φωνή: “Χρύσα είμαι ο Κώστας ο Παπαστεργίου. Ο πρώην Δήμαρχος. Πήρα να σε συγχαρώ για το άρθρο σου. Μπράβο σου, Μπράβο σου! Για την οξυδέρκειά σου, για το μυαλό σου και για το θάρρος σου να εκφράσεις την άποψή σου δημόσια. Βλέπεις μακριά. Να συνεχίσεις έτσι. “
Το τηλεφώνημα αυτό του Κώστα Παπαστεργίου σε μένα και τα λόγια του, με έκαναν να τον θαυμάσω και να συνεχίσω να τον θαυμάζω, καθότι η συμπεριφορά του αυτή προσδιορίζει έναν άνθρωπο που αναγνωρίζει και διακρίνει την ποιότητα στην προσωπικότητα του άλλου, χωρίς να υπάρχει το αναγκαίο στοιχείο να το πράξει, καθώς και την υποχρέωση γι’αυτό, όπως εν προκειμένω, και το εξεδήλωσε και το επιβράβευσε προς εμένα με ένα τρόπο σημαντικό, που αποτυπώθηκε στην ενεργό μνήμη μου μέχρι σήμερα! Αντίο Δήμαρχε!
Παραθέτω το άρθρο αυτούσιο, που παρότι παρήλθαν δεκατέσσερα συναπτά έτη από τότε που το έγραψα και δημοσίευσα, παραμένει καθόλα επίκαιρο:
“Η ευρύτερη «δια-δημοτική» συναίνεση της εκλογής του Συμπαραστάτη του Δημότη”
Ο Συμπαραστάτης του Δημότη ή της επιχείρησης είναι ένας νέος θεσμός που προβλέπεται από το άρθρο 77 του σχετικού νόμου 3852/2010, περί «Καλλικράτη».
Με τον τρόπο αυτό θεμελιώνεται και στη χώρα μας, όπως και σε πολλές χώρες της Ευρώπης ο «Αυτοδιοικητικός Διαμεσολαβητής», ο οποίος όπως αντιλαμβάνεστε θα είναι ο διαμεσολαβητής μεταξύ Δήμου και Δημότη, άλλως ο εγγυητής της ασφάλειας του δικαίου στον τομέα των σχέσεων Δημοτικής αρχής και Δημότη.
Ένας ανεξάρτητος δηλαδή φορέας, ο οποίος θα προασπίζει τα δικαιώματα των πολιτών έναντι αυθαιρεσιών της Δημοτικής εξουσίας, να διαμεσολαβεί συμβουλευτικά για την εφαρμογή της νομιμότητας των διοικητικών πράξεων, αλλά και να διατυπώνει προτάσεις σχετικές με την διοικητική και εν γένει μεταρρύθμιση του Δήμου.
Παρότι όμως οι αποφάσεις και οι προτάσεις του δεν έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα έναντι της δημοτικής αρχής, εντούτοις όμως ενέχουν μια ιδιαίτερη «παρεμβατική ικανότητα», προς όφελος πάντα του δημότη.
Στο άρθρο 77 του Ν. 3852/2010 ορίζει ρητά ότι α) ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης πρέπει να είναι πρόσωπο «εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας», β) ισχύουν τα κωλύματα και τα ασυμβίβαστα για αυτόν του άρθρου 14 του ιδίου νόμου, γ) λαμβάνει αντιμισθία ισόποση με την αντιμισθία του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου, δ)επιλέγεται με πλειοψηφία των 2/3 του συνόλου των μελών του δημοτικού συμβουλίου και αν δεν επιτευχθεί η επιλογή, επαναλαμβάνεται η ψηφοφορία, ε) οι υποψηφιότητες υποβάλλονται με δήλωση που κατατίθεται στο προεδρείο του δημοτικού συμβουλίου κατά την έναρξη της διαδικασίας επιλογής, κατόπιν προκηρύξεως που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του δήμου και στ) επιλέγεται για όλη τη θητεία της δημοτικής αρχής.
Σύμφωνα λοιπόν με όλα τα παραπάνω είναι έκδηλη η θέληση του Νομοθέτη, ο συμπαραστάτης του δημότη να διέπεται από ρητά χαρακτηριστικά, που σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να μην υφίστανται ή στην πορεία να απωλεσθούν, ήτοι:
1. Να είναι πρόσωπο εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας ( που προυποθέτει τουλάχιστον επαγγελματική επάρκεια, αναγνωρισιμότητα και συμμετοχή στα κοινά).
2. Να έχει γνώσεις διοίκησης και εχέγγυα ανεξαρτησίας.
3.Να ενεργεί με αμεροληψία και αντικειμενικότητα.
4. Να του επιτρέπει η επαγγελματική του ενασχόληση να ασχοληθεί πλήρως με το αντικείμενό του ώστε να εξυπηρετηθεί ο πολίτης.
Επομένως, απαραίτητες προυποθέσεις επιλογής εκάστου πολίτη στο αξίωμα του Συμπαραστάτη του δημότη, τις οποίες επί ουδενί δεν μπορούμε να τις παρακάμψουμε, είναι οι εξής παρακάτω:
1. Να μην διαδραματίζει ενεργό ρόλο σε κάποια δημοτική παράταξη αλλά και σε καμιά περίπτωση να μην εμπίπτει σε σχέση «εξόφλησης γραμματίων», από την διαχρονική στήριξη του προτεινόμενου προσώπου σε «ομάδα» της παράταξης που προτείνει το πρόσωπο αυτό.
2. Να μην προέρχεται από άτυπη συμφωνία της πλειοψηφούσας παράταξης και της μείζονος αντιπολίτευσης, δηλαδή «σου δίνω αυτό στηρίζοντάς το, μου δίνεις το άλλο, επίσης στηρίζοντάς το»
3.Να μην είναι επαγγελματικός συνεργάτης, οποιασδήποτε μορφής, είτε τυπικής είτε άτυπης ή ακόμη και προμηθευτής του δήμου.
4. Να μην ασκεί επαγγελματική δραστηριότητα που θα δημιουργεί υπόνοιες ότι δύναται να επωφεληθεί από την συγκέντρωση των παραπόνων των πολιτών, μεταφέροντας για επίλυση αυτά στο γραφείο του.
5. Να διαθέτει εμπειρία σε θέματα διοίκησης και κυρίως σε θέματα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών.
6. Να αιτιολογείται επαρκώς η επιλογή του συγκεκριμένου προσώπου από το Δημοτικό Συμβούλιο.
7. Και τέλος να μην θεωρηθεί από τους υποψηφίους για τη θέση αυτή ευκαιρία «υφαρπαγής» ενός γενναίου μισθού για μια ολόκληρη θητεία, επιλύοντας ταυτόχρονα τυχόν οικονομικά προβλήματα, που απορρέουν από επαγγελματική «υπολειτουργία» και «υποδραστηριότητα», συμπληρώνοντας το μηνιαίο εισόδημα, μ΄ αυτόν τον ωραίο τρόπο.
Εν ολίγοις, το πρόβλημα του κορεσμού των ελεύθερων επαγγελμάτων και της υπερπληθώρας κάποιων ομάδων επαγγελματιών που αυτομάτως οδηγούν κάποιους στην «αναδουλειά και υποδραστηριότητα», δεν θα το λύσουμε με την κάλυψη της θέσης του Συμπαραστάτη του Δημότη.
Και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να επιτρέψουμε να επικρατήσει το αντιστρόφως ανάλογο , του ζητούμενου του Νομοθέτη, ήτοι: άτομα που υπολειτουργούν, υποδραστηριοποιούνται επαγγελματικά και γενικώς βρίσκονται στην αφάνεια, επιδιώκοντας και αναλαμβάνοντας το αξίωμα αυτό, να τους προσδώσει το ανάλογο εγνωσμένο κύρος που τους υπολείπεται.
Άλλως, και εφόσον δεν τηρηθούν τα ανωτέρω, θα είναι σα να ομολογούμε σύμπαντες, ότι υφίσταται ανυπαρξία πολιτών, εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας, σ΄αυτή την πόλη που ζούμε και ονειρευόμαστε, σαν «μια Ανύπαρχτη Πολιτεία, Μέσα στην καταχνιά ενός χειμωνιάτικου μεσημεριού», θυμίζοντας στίχους από την Έρημη Χώρα του Τ.Σ. Ελιοτ.
Χρύσα Ντιντή
Δικηγόρος”

 Θες να μαθαίνεις πρώτος τα νέα από το TrikalaVoice.gr;

  Κάνε λήψη από το App Store
  Διαθέσιμο στο Google Play
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter

Διαβάστε επίσης