Τοπικά

“Αποδεχόμενοι τη βία στα Πανεπιστήμια”

«Εξαιρετικό» χαρακτήρισε το πόρισμα Παρασκευόπουλου ο Υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου. Ένα πόρισμα που συντάχθηκε ώστε να αναλύσει την παραβατικότητα στα πανεπιστήμια και καταλήγει απλώς στην αποδοχή της γκετοποίησης των πανεπιστημίων.

Πραγματικά, το πόρισμα αυτό αποτελεί μνημείο δειλίας που μετατρέπει την παρανομία σε «παραβατικότητα» φοιτητών. Δεν είναι δυνατόν να μην αναγνωρίζει πως οι λέξεις «βία» και «πανεπιστήμια» δεν μπορούν να συμβαδίσουν σε καμία των περιπτώσεων. Δεν είναι δυνατόν, την ώρα που campus και πανεπιστημιακά κτήρια βρίσκονται υπό συνεχή κατάληψη από αναρχικούς, ναρκομανείς και λαθρέμπορους, η κυβέρνηση απλώς να χαϊδεύει τα αυτιά τους, προτείνοντας ως λύση τον «διάλογο με τους καταληψίες». Οι φαιδρές λύσεις που παρουσιάζει το πόρισμα συνεχίζονται όπως: απομάκρυνση των ΑΤΜ από τα πανεπιστήμια για αποφυγή ληστειών, κατάρτιση των πρυτάνεων  να διαπραγματεύονται με τους καταληψίες, φωτισμός στον προαύλιο χώρο με τρόπο που να μην μπορεί να καταστραφεί κ.α. Είναι απαράδεκτο ενώ παρακωλύεται διαρκώς η ακαδημαϊκή καθημερινότητα, η Επιτροπή να προκρίνει τη λειτουργία «Μόνιμης Επιτροπής Διαπραγμάτευσης», νομιμοποιώντας στην πράξη μια παράνομη και αντικοινωνική συμπεριφορά. Ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται οι λύσεις είναι τουλάχιστον κωμικός, αν όχι επικίνδυνος.

Το πόρισμα στην ουσία αφήνει στο απυρόβλητο την παρανομία και  δίνει την «ελευθερία» στους καταληψίες να συνεχίσουν την ίδια συμπεριφορά σε βάρος των   φοιτητών. Ακόμα και η ονομασία του «Πόρισμα της Επιτροπής για τη μελέτη ζητημάτων της ακαδημαϊκής ελευθερίας και ειρήνης» όπως αναφέρεται στην δήλωση του Παρασκευόπουλου είναι μια απατεωνιά. Η πολιτεία λοιπόν, μη βλέποντας κάποιο σημαντικό πρόβλημα στα πανεπιστήμια δεν έχει κάτι σοβαρό να προτείνει. Θεωρεί μάλιστα την αντιμετώπιση του φαινομένου ως στόχο ουτοπικό. Πράγματα γελοία. Αποδέχεται τη βία, την εγκληματικότητα στα πλαίσια ενός νεκρού «ασύλου», το οποίο έχουν καπηλευτεί αριστεροαναρχικά κινήματα .Δημιουργείται ένα καθεστώς ασυλίας των δραστών επιβάλλοντας έτσι την ιδεολογική τους άποψη. Μιλάμε για έναν χώρο, ο οποίος βασίζεται στην ελεύθερη διάδοση ιδεών. Κατά ένα τρόπο μάλιστα, ειρωνεύεται και προσβάλλει τους φοιτητές και τους κόπους των οικογενειών τους, οι οποίοι βιώνοντας την α λα Βενεζουέλα κατάσταση  –γιατί έτσι μοιάζουν τα πανεπιστήμια πλέον- ζητά καθημερινά την δυναμική παρέμβαση της πολιτείας, ακόμη και αν αυτή εκφράζεται μέσω της αστυνομίας.

Ως φοιτητής, το πόρισμα είναι επιεικώς απαράδεκτο. Αποφεύγουμε τη χρήση των πανεπιστημιακών χώρων, προκειμένου να μην πέσουμε θύματα κλοπών, να μην έρθουμε σε επαφή με ναρκέμπορους, να μη γίνουμε μάρτυρες ενός ακόμη βιασμού…Το φοιτητικό κίνημα είναι νεκρό. Αναρχικά κινήματα με ανθελληνικά μηνύματα κυριαρχούν. Οι φοιτητές δεν πηγαίνουν να ψηφίσουν στις φοιτητικές εκλογές, φοβούμενοι την επιδρομή αναρχικών με στόχο να διαλύσουν τις εκλογές. Ακόμη και οι αριστερές παρατάξεις δεν αναγνωρίζουν τα αποτελέσματα. Πως ακριβώς θα αναγεννηθεί λοιπόν το φοιτητικό κίνημα και το άσυλο θα εφαρμόσει την ιδέα στην οποία βασίζεται; Πως οι φοιτητές, ανεξαρτήτων πεποιθήσεων, θα αναπτύξουν τις ιδέες τους, θα τις διαδώσουν και στον ίδιο χώρο θα ωριμάσουν; Υπό κλίμα φόβου, φασιστικών πρακτικών από αναρχικούς και αποδοχής αυτών από την πολιτεία, οι φοιτητές είμαστε καταδικασμένοι.

Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματική κατάσταση σήμερα στα πανεπιστήμια και φοβόμαστε για το ποιο θα είναι το επόμενο βήμα. Αποφεύγοντας σκόπιμα από το πόρισμα να δηλωθεί το προφανές ,επιτρέποντας παράλληλα τη βία, μιας και όπως διαφαίνεται η βία διακρίνεται σε κακή και σε «χρήσιμη», έχουμε πολύ δρόμο ακόμη για την αντιμετώπιση του φαινομένου και την προστασία των φοιτητών. Πρώτα θα πρέπει να αποδείξουμε στην επιτροπή πως όντως υπάρχει το πρόβλημα. Η λογική δηλαδή έχει αντιστραφεί σε ολοκληρωτικό βαθμό. Δείχνοντας επιείκεια και αποδεχόμενοι την παράνομη συμπεριφορά στα πανεπιστήμια, η επιτροπή ταυτίζεται με τους καταληψίες. Δε γίνεται να διαπραγματευόμαστε με παραβατικά στοιχεία που καθημερινά τραβούν τα πανεπιστήμια στον βούρκο της ανομίας, της βίας και της διάλυσης.

 

Θοδωρής Παλάσκας

Φοιτητής Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ

 Θες να μαθαίνεις πρώτος τα νέα από το TrikalaVoice.gr;

  Κάνε λήψη από το App Store
  Διαθέσιμο στο Google Play
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter

Διαβάστε επίσης