Ροή Τοπικά

Πώς αισθάνεται ένα παιδί με δυσλεξία;

Ο δυσλεκτικός μαθητής αντιμετωπίζει δυσκολία στην ανάγνωση και τη γραφή. Είναι συχνό το φαινόμενο να μην επιθυμεί να διαβάσει, να γράψει και να συνεργαστεί με τα υπόλοιπα παιδιά. Αισθάνεται ότι δε θα τα καταφέρει και φοβάται την απογοήτευση. Χαρακτηριστικό είναι ότι αδιαφορεί και δεν έχει κίνητρο να συμμετάσχει στο μάθημα. Η προσοχή του διασπάται σε άλλα αντικείμενα, επειδή έχει αρκετό άγχος, ντρέπεται και αισθάνεται ανασφάλεια. Για το λόγο αυτό επικρατεί η άρνηση για ανάγνωση και γραφή από πλευράς του. Πολλές φορές αισθάνεται ενοχή και πιστεύει ότι βρίσκεται σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά.

 

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού σε αυτό το σημείο είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Το λάθος που γίνεται τις περισσότερες φορές είναι οι απαιτήσεις που έχουμε προς το πρόσωπο του μαθητή. Λανθασμένα η συμπεριφορά του παιδιού εκλαμβάνεται ως τεμπελιά και ανυπακοή. Ο εκπαιδευτικός θεωρεί ότι το παιδί δεν δείνχει ενδιαφέρον για το μάθημα και το τιμωρεί. Οι χαρακτηρισμοί και τα σχόλια είναι το χειρότερο που μπορεί να κάνει ένας εκπαιδευτικός, γιατί έτσι αποθαρρύνει το μαθητή και τον μειώνει. Αντίθετα, οφείλει να προσπαθεί για το καλύτερο και να συνεργάζεται με τους γονείς, προκειμένου και οι δύο πλευρές να έχουν κοινή πορεία. Πολλές φορές θα έρθει αντιμέτωπος με ξεσπάσματα που μπορεί να έχει ένας δυσλεκτικός μαθητής, αλλά με υπομονή και επιμονή θα τα αντιμετωπίσει.

 

Τα αρνητικά αποτελέσματα αποθαρρύνουν το μαθητή, γι΄αυτό σκοπός του εκπαιδευτικού είναι να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση του παιδιού και να το κάνει να αισθανθεί ασφάλεια. Οι δυσλεκτικοί μαθητές αντιλαμβάνονται την εικόνα τους μέσα στη σχολική αίθουσα και κυρίως αντιλαμβάνονται τι πιστεύουν οι συμμαθητές τους για το πρόσωπό τους. Εν κατακλείδι, τα δυσλεκτικά παιδιά σηκώνουν ένα βαρύ φορτίο.  Αν υπάχει θετικό κλίμα στη σχολική αίθουσα, ο μαθητής με δυλεξία μα αισθάνεται οικεία. Σκοπός δεν πρέπει να αποτελεί αποκλειστικά η μάθηση, αλλά και η ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων μεταξύ του δυσλεκτικού παιδιού και των συνομηλίκων του. Όλα τα παιδιά έχουν τα ίδια δικαιώματα στη μάθηση και στην εκπαίδευση ανεξαρτήτως δυσλεξίας και μη.

Συγγραφή άρθρου: Βασιλική Μπίχτα

                     Καθηγήτρια Φιλόλογος με μεταπτυχιακές σπουδές στις μαθησιακές     δυσκολίες

Ετικέτες

 Θες να μαθαίνεις πρώτος τα νέα από το TrikalaVoice.gr;

  Κάνε λήψη από το App Store
  Διαθέσιμο στο Google Play
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter

Διαβάστε επίσης