Την προσφυγή του Κινήματος των 5 Αστέρων κατά της κατασκευής σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ της Λυών στη Γαλλία και του Τορίνο στην Ιταλία απέρριψε, χθες, η ιταλική Γερουσία, ανοίγοντας τον δρόμο για τη συνέχιση των εργασιών κατασκευής.
Η σχεδιαζόμενη γραμμή, που περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 58 χλμ. κάτω από τις Αλπεις, συνάντησε τη λυσσαλέα αντίδραση των 5 Αστέρων, παρότι ο κυβερνητικός τους εταίρος, η ακροδεξιά Λέγκα του Βορρά –και τα περισσότερα κόμματα της Βουλής– στήριζαν την κατασκευή της γραμμής. Παρότι το Κίνημα των 5 Αστέρων είναι το μεγαλύτερο κόμμα στο Κοινοβούλιο, η προσφυγή του καταψηφίστηκε από τα κόμματα της Δεξιάς και της Αριστεράς. Σε δηλώσεις του τον περασμένο μήνα, ο Ιταλός πρωθυπουργός Τζιουζέπε Κόντε είχε υποστηρίξει ότι η επαναδιαπραγμάτευση μεταξύ Ευρωπαϊκής Ενωσης και Ιταλίας είχε καταστήσει την κατασκευή της γραμμής πιο συμφέρουσα για την Ιταλία. Το κόστος της σύνδεσης, τα έργα της οποίας έχουν ήδη ξεκινήσει, εκτιμάται στα 20 δισ. ευρώ, τα οποία θα επιβαρύνουν κατά 40% την Ε.Ε., κατά 35% την Ιταλία και κατά 25% τη Γαλλία.
Η γραμμή Λυών – Τορίνο, τα έργα της οποίας έχουν επανειλημμένως διακοπεί από διαδηλώσεις οπαδών περιβαλλοντικών οργανώσεων και γραφειοκρατικά προσκόμματα, ήταν προγραμματισμένη να κατασκευαστεί στα μέσα της δεκαετίας του 1990. Το Κίνημα των 5 Αστέρων υποστηρίζει ότι η διάνοιξη σήραγγας κάτω από τις Αλπεις θα είναι βλαβερή για το περιβάλλον, χαρακτηρίζοντας το σχέδιο άχρηστη σπατάλη δημόσιου χρήματος. Η Λέγκα, από τη μεριά της, υποστηρίζει ότι το έργο θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και θα προάγει την ανάπτυξη, ευνοώντας παράλληλα τις περιβαλλοντικά ηπιότερες σιδηροδρομικές μεταφορές.
Μιλώντας την Τρίτη, ο ηγέτης της Λέγκας Ματέο Σαλβίνι προειδοποίησε ότι η διένεξη μεταξύ του κόμματός του και του Κινήματος των 5 Αστέρων μπορεί να οδηγήσει στην πτώση της κυβέρνησης συνασπισμού.
Στο μεταξύ, τους δισταγμούς της για την πορεία των έργων για τη σύνδεση Τορίνο – Λυών εξέφρασε την περασμένη εβδομάδα κοινοβουλευτική αντιπροσωπεία Γάλλων βουλευτών, που επεσήμανε τις δυσκολίες της κυβέρνησης συνασπισμού στη Ρώμη για ψήφιση του έργου στη Γερουσία. «Η γαλλική πλευρά είναι έτοιμη και πρόθυμη. Χρειαζόμαστε, όμως, διαβεβαιώσεις από την ιταλική πλευρά ότι το έργο θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί. Μένει ακόμη να ξεπεραστούν μερικά μικρά διοικητικά εμπόδια από την ιταλική πλευρά», ανέφερε ο βουλευτής του κόμματος η Δημοκρατία σε Κίνηση, Κριστόφ ντι Πομπεό, επικεφαλής της επιτροπής γαλλοϊταλικής φιλίας της γαλλικής Εθνοσυνέλευσης. Η ολοκλήρωση της γραμμής θα μειώσει τον χρόνο μετάβασης από το Τορίνο στη Λυών στις δύο μόλις ώρες, από τέσσερις που είναι σήμερα.
Έντυπη